torstai 19. toukokuuta 2016

Liivimekko minulle





Minkäs sille mahdat,kun saat idean. Niin se on heti toteutettava!
Tein liivimekon Aikuisten Mekkotehtaan Ainolla.
Pienensin pääntietä, suurensin kädenteitä.
Mekossa on taskut ja vuori.
Ja koska kaikki-mulle-tässä-nyt-heti, 
niin en alkanu tekemään koekappaletta.
Virhe! Selästä ei istunut ollenkaan.
Tein pystysuuntaan muotolaskoksia ja käytin sen jälkeen ratkojaa.
Lopulta pätkäisin takakappaleen
poikki vaakatasossa ja otin keskeltä sisään useita senttejä.
Olkoot tämä sitten se koeversio.
Jos joskus olen erehtynyt luulemaan, että osaan ommella,
niin iloisesti sieltä nyt sitten tultiin alas kuin lehmän häntä.
Ei piä luulla liikoja!

Legginsit on ihanasta Sanni Takkisen Kuusikossa-kankaasta.





7 kommenttia:

  1. Hieno liivari, sopii sulle 100%! Ja voi miten ihana tuo jopokuva, sopisi vaikka postikortiksi tai johonkin kesämatkailumainokseen tms :D

    VastaaPoista
  2. No, minäkin just äsken pengoin omia kangasvarastoja, että mistä tekisin itselle liivarin. Sitten ajattelin, ettei mulla ole kaavaa. Mutta onhan mulla näköjään tämä sama kaava - tällähän sen näppärästi sais tehtyä. Mutta minkähän kankaan sitä raaskis leikata? Tästä tuli kyllä kivan näköinen. Mukavan vilpoisa kesälämpimilläkin, kun voi helmaa hulmutella ja kainaloistakin pääsee ilma kiertämään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen tekemään koekappaleen eka. Mulla ainaki oli selästä liian pitkä. Saapa nähä, tuleeko tätä pidettyä... Noo, seuraavaa ainakin :)

      Poista
  3. No eikun sehän just on sen merkki että osaa ommella, että sait muokkaamalla pelastetuksi tilanteen! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Kiitos, niinhän se onkin. Ja muistan taas seuraavalla kerralla tehä sen koekappaleen,niin selviän turhalta hermoilulta:)

      Poista
  4. Hyvälle näyttää, sekä nainen että liivari! Tiina jo kommentoikin tuossa hyvin. Kyllä sinä osaat ja olet hyvä ompelija!

    VastaaPoista