maanantai 14. maaliskuuta 2016

T-paitakaava?


Etsintäkuulutus t-paitakaavalle!

Oon kokeillu ainaki viittä eri kaavaa.
En oo löytäny täydellistä.
Onko blogin lukijoilla takataskussa se?
Rento, ei slim, t-paidan kaava koossa 98 tai 104.

Tämä on tehty viime kesän Ottobren kaavalla.
Pääntie on mielestäni omituinen,kun yritin muuttaa sen
v-mallista normaaliksi.
Lisäksi en tykkää etukappaleen puolelle lasketuista olkasaumoista.
Voisinhan nuo muokata pois,
mutta mulla on kohta kesän t-paidat ommeltuna
näihin kokeiluihi  :D
Vinkkaapa mulle!
(Saatan palkita the kaavan paljastajan)

Housukaava taas alkaa olemaan kohillaan.
Pohjana Relaxit Fit monella tapaa muokattuna.



20 kommenttia:

  1. Noshin paitakaava? Se on toki pitkähihainen, mutta sehän ei ole ongelma.

    VastaaPoista
  2. Minä teen Ottobren slim fit t-paitakaavalla melkein kaikki lasten t-paidat, mutta aina kokoa-kahta suurempana, jolloin paita on kapoinen muttei ihan liian slim. :) En vain muista numeroa jossa se paitakaava on, mutta on sulla se varmaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainii,en oo tuota muuten hoksannukaan,että vois ottaa isomman koon...pitääpä etsiä kaava,kiitti vinkistä!

      Poista
  3. En osaa auttaa kaavaan kun itsellä sama ikuisuusetsintä eskarilaisen pojan teeppareihin, mutta kommentoin että ihana setti! Tulin instan houkuttelemana tutustumaan sun blogiisi, tykkään sun tyylistä tehdä pojalle vaatetta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho,kiva kun tulit :) Kankaat on niin ihania ja kun löytää toisiinsa sopivat ,niin sitä vallan riemastuu! Mulle kaavojen ettiminen on työläämpää,kun en aina osaa kaavaa muokata niin et se näyttäis mun visiolta (ei oo mitään koulutusta).

      Poista
  4. Ihana setti! Kun poika oli pienempi tein paljon t-paitoja Ottobren 3/10 Sulo / Riff kaavalla. Se on tosin raglan-hihainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä. Minäpä tsekkaan tuon kaavan.

      Poista
  5. Minä teen lähes kaikki paidat ob more grey- kaavalla. Numeroa en nyt muista. Jotain muutamia vuosia vanha se lehti taitaa olla.
    Siinä on aivan liian lyhyet hihat, jos kaavaa ihan noudattaa, mutta ei se ole sinulle mikään ongelma. Jos siis haluaa pitkähihaisen..
    T: more grey :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Mun pitää kirjata mää kaikki ja katella läpi. Eiköhän sieltä joku löydy.

      Poista
  6. Nätti setti! Minäkin olen ihastunut tuohon housukaavaan. :) Mutta teepparitehdas täälläkin pitäisi pyöräyttää käyntiin. Neidille tein jo kaksi hihatonta, kun niiden kankaat niin isoon ääneen huutelivat minulle. :) Mutta millä kaavalla sitä tosiaan alkais tehtailemaan? Onko tuo Noshin kaava siinä yhdessä SK:ssa, jossa esiteltiin Noshin kaavoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minä ainakin aattelin,että just sitä noshin paitaa tarkotettiin. Se on kyllä kans hyvä peruskaava. Kiitos pikku akka!

      Poista
  7. Mikä ihana pikkumies, aurinkolasitkin melkein hyvin❤️
    Ite oon kans ettiny sitä the kaavaa teeppareihin, eli tähän postaukseen palaan kyllä....tai ehkäpä teet uuden siitä kaavasta😊👍🏼

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo,ihan ite pisti lasit nenälle :D pistin nyt hetkeksi jäihin tuon teeppariasian ja otan etäisyyttä :)

      Poista
  8. Mä teen poikien paidat aina sillä ob:n Raide kaavalla ja t-paitoihin vaan lyhennän hihan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. Mulle ihan vieras kaava,mut useampi tuota kehunu. Pittääpä tsekata,kiitos!

      Poista
  9. Voi, miten ihana kesämies :). T-paitoja en ole juuri ommellut, joten kaavan kanssa en osaa auttaa. Ne muutamat mitä olen ommellut olen tehnyt ihan pitkähihaisten kaavalla hihoja lyhentämällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Niin minäkin oon aina tehny,et hihaa vaan lyhyeks. Mut jotenki ois kiva löytää nyt valmiiks hyvä lyhythihainen. Jatkan harjoittelua .

      Poista
  10. Mä oon aikoinaan tehny monster car kaavalla. on kapean mallinen, mutta kun tekee isommalla koolla ja lisää leveyttä sivusaumoihin vielä normisaumavarojen lisäksi puolisen senttiä niin on tullu hyvä meidän pojille.

    VastaaPoista