perjantai 18. syyskuuta 2015

Collegepaitoja





Olen vallan ihastunut Totem Owl -kaavaan 
( Ottobre 1/14). Tämä on ehdottomasti käytetyin paitakaava
meillä tällä hetkellä.
Eskarilaisen paitaan käytin tuota ihanan pehmeää neulosta,
mistä tein pikkusiskon mekon pari postausta sitten.

Taapero-Ukolle college Korppi-joustocollegesta.
Haluaisin markkinoille enemmän tällaisia valokuvamaisia jiiceitä!

Ja mää oon kuulkaa aivan onneton pipojen ompelija.
Tuntuu, että se on maailman vaikein ommeltava.
Tuollaisen lippapipon kaavan sain nyt pojalle tehtyä.
Nähtäväksi jää, onko käytössä riittävän hyvä.







13 kommenttia:

  1. Tuo kaavapa minulla onkin testaamatta. Otanpas sen seuraavalla kerralla testiin. Justiinsa tein kolme paitaa Rascalilla. Nyt ei sitten vähään aikaan tarvitsekaan paitoja tehdä. Tosi hyvännäköinen tuo lippapipo. Minun pitäisi tänään ommella Onniliinille pari ihan tavallista pipoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt käytössä oon huomannu, että tuoki lippapipo valuu silmille, että ei tullu täydellinen tälläkään kertaa :) Koklaapa tuota paitakaavaa, tulee kivan rentoja paitoja .

      Poista
  2. Mulla on sama vika, että pipoista tulee aina väärän kokoisia tai muotoisia :D Tuo korppijoustocollege näyttää kivalle. Tuommoisia ois tosiaan mukava saada enempi. Tuntuu, että on vaan joko yksvärisiä tai sitten jotain tähtiä tms. yksinkertaista kuviota, jotka nekin tietysti välillä kivoja, mutta paitoihin vois olla muutakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Vuosi sitten ostin ensimmäisen tämäntyylisen jiiceen,joten joskohan niitä alkais tulemaan markkinoille :)

      Poista
  3. Kivat paidat ja pipo! Istuvia pipoja on kyllä haasteellista ommella, jotain löppäpipoja onnistun aina saamaan aikaiseksi. Lippapipot on minusta kivoja, niissä on vähän ulkonäköäkin tavalliseen pipoon verrattuna. Kuvat on ihanan syksyiset ❤ .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanna :) Juu, pipot on kyllä vaikee saada hyvin istuviks. Tämäkin meinaa valua silmille käytössä :(

      Poista
  4. Ihania on. Minä oon tehnyt lippapipoja noshin kaavalla jota jaetaan ilmaiseksikin netissä. Huippukaava on ollut ja todella hyvin istuvia pipoja saanut aikaiseksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä tuo Noshin pipokaava ei ollu ollenkaan hyvä. Onkohan nuilla jotenki kummallisen malliset päät...ja jonku toisenki lippapipokaavan sain Tampereen messuilta viime vuonna, eikä sekää ollu hyvä. Vai oiskohan nyt jo vika ompelijassa :D

      Poista
  5. https://dl.dropboxusercontent.com/u/31734872/NOSH_Lippaipipokaava_092014.pdf

    VastaaPoista
  6. Ihana korppipaita pojalla. Minä oon kattonu sitä Totem Owl-kaavaa joskus ja aattelin käyttääkin. Pituutta vaan pitänee lisätä, näytti aika lyhyeltä mallilta niissä lehden kuvissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ei minusta itse asiassa oo mitenkään lyhyt, vaikka näyttää siltä. Meillä on pojalla pitkä selkä ja joudun aina yleensä lisäämään selän mittaa kaavaan. Tosin teen tästä kyllä kokoa isompaa. Esim nyt pääasiassa käytetään 92,niin tämä on 98.

      Poista