maanantai 16. helmikuuta 2015

Söpöstyksiä

Ensin ompelin kauluspaidan.
Olin jemmannut kangasta johonkin tosi ihanaan.

Paidasta tuli ihan supersöpö pikkuiselle pojalle!



 

Halusin tehdä jotain muutakin söpöä ja lähdin etsimään kaavaa
tytön housuihin,jotka istuisivat ylhäältä hyvin,mutta
olisivat lahkeista löysät.
Löysin Sean flanellisten golf-housujen kaavan
vanhasta OB:sta.
Ei kai se nimi pahenna...aattelin ja rupesin hommiin.


Kaava oli oikea valinta.
 Onnistuin mielestäni niin hyvin näissä!
Kaavan mukaanhan lahkeissa ei ollut
rypytyksiä,mutta minä halusin ne näihin housuihin.


(Ihan vaan sivuhuomautuksena tähän, että onko kellään muulla
ehtiväistä neljävuotiasta? Joka liimaa perheen kaikki postimerkit
piirustuksiinsa, maalaa tussilla hupparinsa nyörit
ja leikkaa hiuksensa? )  :D





Tuli mieleen siinä miettiessäni, että minkähän kanssa
tuo poikani sitä söpöä paitaa käyttää...ei sovi farkunväriset housut...
Kävin koko ison kauppakeskusken läpi, ei löytynyt housuja pojalle,
ei löytynyt nettikirppareiltakaan.
( Joo nettikaupasta löytyy, tilausta odotellessa...)



Eikö mulla tosiaan oo yhtään kangasta,josta vois housut ommella?

Kas, löytyi harmaa, pehmeä farkkukangas,joka on niin vanha,
etten mitenkään muista,mistä ja milloin se on mulle tullut...




Muistan joskus painaneeni mieleen Slim leg -nimisen kaavan.




Voi että,mä olin taas niin onnellinen,kun nämä onnistui!




  Eikä maksaneet senttiäkään!



Ensimmäinen t-paita kesäksi digitrikoosta,
ja kuvia vielä kera hupparin <3


Tässä vaiheessa kuvauksia rupesi ilmeet jo hyytymään.


Voi että ompeleminen on voimaannuttavaa!


9 kommenttia:

  1. No takuulla on voimaannuttavaa, kun noin hienoja tuloksia syntyy! Pitäisi tosiaan useammin ommella kangasvaatteita, niiden kanssa tulee ihan eri tekemisen meininki.

    Ja joo, kuulosti jotenkin jännästi tutulta tuo neljävuotiaan kuvaus... kesti hetken ennen kuin muistin että ainiin - meilläkin on neljävuotias.

    VastaaPoista
  2. Ootpas taas ollu ahkerana! Ihania vaatteita ja hauskan erilaisia "pelkkiin" trikoisiin verrattuna :)

    VastaaPoista
  3. Aina mä ihmettelen, että missä välissä nämä kaikki valmistuu?? :D
    Superihania housuja! Minun pitäis kans Viisveelle ja Onniliinille tehdä "pyhähousut". Ja söpöä tosiaan on tuo pilkkukangas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäpä kerron. Kauluspaita perjantaina lasten nukkumaanmenon jälkeen,tytön housut lauantaina päiväuniaikaan ja farkut maanantain päiväunilla. Kaikkiin meni n 2.5h aikaa :) en koskaan milloinkaan käytä lasten päiväuniaikaa kotitöihin,vaan se on mun oma aika. Päivällisen esivalmistelen jo aamupäivällä. Se on kotiäidin mahdollisuus!

      Poista
  4. Voimaannuttavaa Varmasti ja inspiroivaa! ! Tykkään tosi paljon ja voisin kuvitella pukevani omat lapset samoin! :) Meillä 3-v tuntuu olevan samaa sorttia. :-D

    VastaaPoista
  5. Kuulostaa mukavalta..Osaat yhdistää perheen ja ompelun. Kuvaappa joskus kangas kaappiasi...se voisi inspiroida ainaki minua:).

    VastaaPoista
  6. Olen ihan samaa mieltä sinun kanssasi, todella söpöjä vaatteita! Oma harrastus on aina rakas ja se tuo niin paljon voimavaroja arkeen!

    VastaaPoista
  7. Nyt on kyllä taas niin hienoja kamppeita! Varsinkin nuo molemmat housut. Jospa mäki vielä joskus osaisin.

    VastaaPoista