keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Kaaritaskut


Edellinen postaus sai kyselyn kaaritaskujen tekemisestä. 
Näytän teille,miten minä teen ne.
Tämä ei ole mikään virallinen tutoriaali :)
Minulla on kaaritaskun kaava,jonka ystäväni on piirtänyt.
Se ei ole puolikas ympyrästä,vaan vähän enemmän. 
Tasku leikataan ilman saumanvaroja,paitsi sivusauman kohdalle
ne täytyy lisätä.


Jos teen taskun trikoosta tai froteesta,silitän taakse tukikankaan.
Tasku kantataan resorilla.
Minä tein sen kaksoisneulalla,mut joku muu voi tehä sen
peittarilla tai pelkällä yhdellä neulalla.


Kantatut taskut neulataan paikalleen


ja ommellaan kiinni reunasta.


Siinä se on!
Tilasimme meidän alueen ompelumummojen kimppana tätä 
ihanan pehmeää gollegeneulosta suoraan tehtaalta.
Minulla on tätä metreittäin,joten katsotaan,mitä kaikkea
tästä syntyykään!
Ja nyt mä lupaan tehä loppuviikolla jotain muut ku ommella!
öhöm...

6 kommenttia:

  1. Ihana haalari! Yksinkertainen ja simppeli :)

    VastaaPoista
  2. Todella suloinen haalari. Komppaan Idaa. Ihanan simppeli :)

    VastaaPoista
  3. Söpö haalari! Ja suuri kiitos ohjeesta! :) Yksinkertaisempaa kuin uskalsin odottaa.. :D

    VastaaPoista
  4. Minkämerkkinen ja millainen ompelukone sulla on, entä saumuri? Nimimerkillä uutta konetta kaipaileva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Mulla on Berninat. Peruskoneet,ilman mitään hienoksia :) Saumuri on 700D ja ompelukone B215. Olen ollut tyytyväinen niihin!

      Poista
    2. Hyvät koneet! Olen haaveillut Berninasta jo jonkin aikaa mutten henno ostaa. Mulla on Brother. Saapa nähdä milloin saan sen Berninan...

      Poista