maanantai 24. kesäkuuta 2013

Mekkoja pikkutytöille Katariinalla


Meillä on kesän aikana muutamat juhlat,joihin on mieli
tehnyt tehdä uudet mekot pikkutytöille.
Kangas sattui silmään jo talvella, ja sieluni
silmin näin nämä mekot jo tällä
Mekkotehtaan Katariina-kaavalla ommeltuna.



Kangas on ihanan herkkää
Marimekon Vihkiruusua.
Ja vaikka onkin paksuhkoa puuvillaa, 
sopii mielestäni hyvin tähän malliin.



Sunnuntai-illan kuluksi ajoimme 5 km:n päähän 
vanhalle myllylle kuvaamaan.
Kävelymatkaakin oli vielä,
mutta hienosti tytöt jaksoivat.





"...en jaksa pohdiskella
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa, jättää paikoilleen
tai olla niinkuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailma tää minkä nyt mä nään."

Tove Jansson 
osa runosta Muumipeikon juhannusruno








7 kommenttia:

  1. Oi miten ihania kuvia ja ihanat mekot tosi kivasta kankaasta <3

    VastaaPoista
  2. Kauniit mekot ja ihania kuvia! Kivat on edellisenkin postauksen mekkoset! :)

    VastaaPoista
  3. Kauniit mekot ja tytöt. Kampaukset jotenkin vielä kruunaavat koko setin, ihastuttavia:)

    VastaaPoista
  4. Kauniita! Oli kiva vähdä juuri tämä kangas mekoissa. Minulla kun on samaa tummempana odottamassa talvisen mekon tekoa, mutta mietin vain sen paksuutta. Vana jos se nuin kivasti asettuu mekkoihin, niin hyvä!

    VastaaPoista
  5. Onpa ihania, tunnelmallisia kuvia! Kesätytöt!

    VastaaPoista