maanantai 4. maaliskuuta 2013

Jee, eka aplikaatio!


Jee!
Mää oon ylittäny yhen kynnyksen ompeluelämässäni!
Oon aplikoinut kukan :)

Olen ihaillut, miten taitavia aplikaation tekijöitä on Suomen maassa,
mutta ajatellut, että se on liian vaikeeta mulle.
Varuilta olen kuitenkin aikoja sitten ostanut kaksipuoleista silityskangasta
ja irtirevittävää tukikangasta kaappiin,
että JOS joskus iskee aplikaatio-inspiraatio.




Ottobresta 6 /2007 löysin Hilda-hupparimekon kaavan,
ja koska se näytti ihan kivalta, piirsin kaavat ja tein mekon 
tästä vaihdossa saamastani Metsolan raitajoustiksesta.
Jotenkin valmis mekko näytti paljaalta, saunatakilta tms,
ja sitten sain idean kokeilla tuota aplikaatioo.




En kuitenkaan kuvitellut olevani vielä (!) huippu siinä hommassa,
joten aloitin tällaisella supervaikealla kukan kuvalla :)
Idea ei tullut kaukaa, julisteesta ompelukoneen takaa.
Olen liimannut ilokseni sinne äidiltäni saamia retrokuvia,
näitä samoja kuvia olen vauvana katsellut hoitopöydällä.
Ja ne on minua suuresti ilahduttaneet tässä pimeässä
vaatehuoneeseen tehdyssä ompeluhuoneessani.





 Olen iloinen, että ylitin tämän kynnyksen.
Koska se ei ollutkaan vaikeaa.
Voihan se olla, että jo seuraava, vaikeampi kuva tuottaa tuskaa,
mutta tämä onnistuminen kannustaa jatkamaan.


<- Ee vetäs isosiskon kumpparit jalkaa "virallisen" kuvaussession jälkeen ja rupes löntystelemään ympäri taloa :)

6 kommenttia:

  1. Ihana asu tuo mekko ja sukkikset.
    Ja mahtava että teidän äiti on säästänyt nuita kuvia....

    VastaaPoista
  2. Yksi pieni kukka tekee ihmeitä. Niin mekolle kuin itsetunnollekin :) Itse kanssa juuri eilen applikoin ehkä ensimmäistä kertaa ikinä. Oikeaoppista tapaa en tiedä, mutta kunhan ompelin ja hienoa tuli!

    VastaaPoista
  3. Ihanan pirteä kokonaisuus! Ja turhaan olet aplikointia vältellyt! Ei kyllä kangas kupruile mistään ja ihanan siistiä jälkeä (:

    VastaaPoista
  4. Mainiosti onnistunut, ja ihanan pirtsakka mekko!

    VastaaPoista